Kim jesteśmy

Jesteśmy zwolennikami wszystkich form edukacji, które oparte są na budowaniu relacji, wzajemnym szacunku i zrozumieniu.
Dzielimy się z naszymi podopiecznymi naszą pasją i umiejętnościami zdobywanymi przez lata.

Chcemy być dla dzieci przewodnikami, którzy pokazują im piękno świata sztuki głównie w dziedzinie muzyki, ale również w innych formach artystycznego przekazu.

Najważniejsze dla nas jest by nauczać mądrze, w atmosferze przyjaźni i akceptacji, ale także poprzez zabawę. By dzieci wiedzę przyjmowały naturalnie i chętnie. I choć przekazać chcemy dużo – nigdy nie zmuszamy. Dziecko samo zdecyduje ile w danym momencie jest od nas w stanie przyjąć. Nasze zadanie to otwarcie przed nimi możliwości swobodnego artystycznego przekazu oraz ukazanie piękna otaczającego nas świata.

Kreatywna Edukacja Muzyczna

Muzyki uczymy tak po prostu. W sposób ciekawy i kreatywny, według sprawdzonej teorii gordonowskiej (MLT – Music Learning Theory), popartej kilkudziesięcioletnimi badaniami i przynoszącymi cudowne rezultaty w rozumieniu i przeżywaniu muzyki. Nie chcemy uczyć samego odtwarzania. Nie chcemy też uczyć zapisu nutowego jeśli nie ma on przełożenia na zdobyte już umiejętności w zakresie słuchania i wykonywania muzyki.

Uczymy wszystkie dzieci, które tego chcą, bo wiemy, że każdy niezależnie od poziomu zdolności może nauczyć się nowych umiejętności. To w jakim stopniu jesteśmy muzykalni nie zależy od naszych genetycznych uwarunkowań, ale głównie od tego na jakie środowisko muzyczne trafimy jako dzieci. Dlatego dużo uwagi poświęcamy bardzo małym dzieciom. Ale tak naprawdę uczymy każdego niezależnie od wieku. Nawet dorośli osiągają u nas fantastyczne rezultaty, bo muzyka jest dla wszystkich bez wyjątku!

Inne formy edukacji artystycznej

Edukacja poprzez sztukę w dobie komputerów, matematyki i konieczności nauki języków obcych jest dzisiaj często bagatelizowana. A jednak rozwój dzieci, który następuje poprzez możliwość twórczego działania jest nie do przecenienia. W naszej placówce staramy się łączyć różne formy artystycznego przekazu jak choćby zabawę malarską, teatr, czy taniec. Nasze zajęcia cechuje swoboda, wolność od ocen, a twórczość naszych podopiecznych nie podlega osądom i wpływom dorosłych. Jest naturalnym stanem szczęśliwych, wolnych dzieci.

„Czas zabawy jest ważny sam w sobie i żadne „potem” nie ma znaczenia.[…] Bawiące się dziecko tworzy świat – własny, intymny. Zatem to niezwykle ważne, by zdawać sobie sprawę z tego, ponieważ jego ekspresji nie towarzyszą żadne komunikaty ani też oczekiwania.”

Arno Stern
„Odkrywanie śladu. Czym jest zabawa malarska”
twórca autorskiej pracowni malarskiej Malort

Jeśli nauczymy dzieci wyrażać siebie poprzez sztukę, to czy nasz świat nie stanie się piękniejszym i radośniejszym miejscem? Jesteśmy pewni, że tak! I dokładamy starań, by właśnie tak się stało. Taka nasza mała cegiełka w budowaniu świata pełnego piękna, dobra i miłości.